twórczość pierwotna

/
3 Comments
przemyślenia miałam ostatnio...

i pewnie dlatego stworzyłam wytwora zaangażowanego. od razu nakreślę "tło historyczne", tudzież dorobię gębę;)

przypomniały mi się mianowicie malowidła naskalne z epoki kamiennej - odbite na ścianie jaskini donie. przetrwały do dnia dzisiejszego jako świadectwo swoich czasów ... i od razu pomyślałam sobie, jak miałoby wyglądać coś takiego dzisiaj.
tu nie będzie już dziewiczej, czystej płaszczyzny jako tło, bo nasz świat aż wibruje od ludzkiej aktywności, jak wielkie mrowisko
tło będzie wyglądało na pierwszy rzut oka jak wysypisko śmieci. kiedy jednak przyjrzymy się bliżej. stwierdzimy, że na ten chaos i nieład składają się wytwory cywilizacji i codzienne małe ludzkie sprawy. będą tu pieniądze, sprawy urzędowe, zobowiązania, pamiątki z podróży, zdjęcia, rysunki dzieci:)

na samym końcu umieściłam odciski dłoni, jako przesłanie, ślad obecności człowieka.

ten wytwór nie miał być "ładny". to eksperyment. przypominajka. ma mi przywracac właściwą hierarchię wartości - na "wierzchu" zawsze człowiek. cała reszta to "pisofszit", tylko tło....









ależ do wszystkiego można filozofię dorobić... aż strach człowieka bierze. nadmiernie utalentowana to ja nie jestem, ale przesłania robię niezłe;)))) przynajmniej tak mi sięwydaje



You may also like

3 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba to stwierdzenie, idealnie oddane w Twojej pracy - na "wierzchu" zawsze człowiek! Piękne nagromadzenie tekstur. *^v^*

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa prac..daje do myslenia...a jesli chodzi o przeslanie to fakt,ze filozofie mozna dorobic do wszystkiego ale czy kazdy potrafi? twoja jest bardzo przekonujaca:).pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Obraz bardzo mnie urzekł.
    Podejście jak najbardziej Masz słuszne - człowiek zawsze na pierwszym miejscu.
    Szkoda ,że inni tego nie rozumieją , a świat jest taki a nie inny i wygląda tak, a nie inaczej.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

About me

Instagram

Translate

Obserwatorzy