mój przepis na Listowie

/
8 Comments

obiecałam, że podzielę się notatkami z dziergania Listowia. słowa dotrzymuję:

po pierwszych zachwytach wzięłam się z porządne poszukiwania dokładnie przeszukałam osinkę. udało mi się znaleźć pięknie rozrysowany schemat: http://radikal.ru/F/i014.radikal.ru/0902/89/d962d2c780d7.jpg.html

bardzo pomocna rzecz: praktycznie wszystko gotowe:) ależ osinki są niesamowite! ileż pracy zostało w to włożone... jestem pod wrażeniem.

ale do rzeczy: moja włoczka była mniej więcej o połowę cieńsza niż użyta przez rosjanki ( autorka schematu używała włoczki o grubości mniej więcej 109metrów na 100 gramów).
zmierzyłam się w stosownych miejscach:) i przeliczyłam na liczbę oczek.
teraz tak: zauważyłyście, że listki zaczynają się "w różnych momentach" - jedne od ogonka , inne od połowy liścia. wyodrębniłam zestaw: listek od początku i listek od środka, dodałam lewe oczka umieszczone pomiędzy nimi i potraktowałam jako "komórkę podstawową" - to się chyba raport nazywa, czy jakoś tak .... wyszło mi, że będzie to 16 oczek.
następnie spojrzałam na liczbę oczek, którą powinnam nabrać, żeby wyszedł doby obwód i dopasowałam:
na przody dałam po dwa raporty, na tył cztery.
pozostała mi pewna liczba oczek: rozdzieliłam sprawiedliwie na listwę zapięcia i fragment na samym boczku - ściągacz 1p/1l
na rękawy - pięć raportów

sweterek robiony był prawie w całóści - od dołu. nabrałam wszystkie oczka - na przody i tył i przerabiałam ściągaczem 2p/2l jakieś 25 rzędów. następnie rozdzieliłam robótkę i robiłam osobno każdy przód i osobno tył. oczka na raglan odejmowałam następująco - w co 4 i w co 2 rzędzie ( na schemacie była jakaś kombinacja alpejska, więc sobie darowałam)

przy raglanie zrobiłam jeszcze taką rzecz: oczko brzegowe, oczko prawe i dopiero spuszczenie oczka ( truizm, wiem )i kiedy kończył mi się listek to ładnie łączyło mi się to z tym prawym oczkiem ( było to istotne przy dzierganiu rękawów, kiedy trzeba było gubić całe motywy.
po blokowaniu i zszyciu wszystkich części nabrałam oczka na pliskę dekoltu ( również ściącacz 2/2)- zrobiłam w niej dziurkę na guziczek, aha jeszcze jedna dziurka była na przodzie, prawie przed zakończeniem robótki

schemat jest tak przejrzysty, ze tak na dobrą sprawę mój "przepis" to jedynie drobniusieńka kosmetyka, a właściwie - dostosowanie do swoich potrzeb
pozdrawiam






You may also like

8 komentarzy:

  1. Oj Martuś bardzo dziękuje za namiary, przyda się z pewnością, jestem juz z listowiem mocno w trakcie ;))))

    OdpowiedzUsuń
  2. No świetnie wszystko rozpisane , może i ja sie pokuszę na listowie w tym wykonaniu.

    Co stópek to wierz mi , czasem się zastanawiam jak szybko biega tak małe dziecko( Jula ma ponad dwa latka) , czasem nie mogę jej dogonić:))
    A na podwórku?? Smycz by była całkiem na miejscu aby to moje dziecko poskromić.
    Ale to przejdzie(ponoć) jak skończy 3 lata:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocurku - wygląda na to, że mamy dokładnie ten sam etap w zyciu:)
    czasami w szoku jestem, bo starsza - Karolinka to był istny aniołeczek... jak młoda matka jestem:)

    Sprężyna - czekam:) a zdradz coś, cokolwiek - jaka włoczka , jaki kolor? i jak Ci się robi?


    niechcący = bezmyślnie sobie usunęlam poprzedni komentarz

    OdpowiedzUsuń
  4. Martka, nie bądź taka i chociaż tyci, tyci powiedz...

    OdpowiedzUsuń
  5. "Taka" znaczy świnia :))) No dobra jutro coś tam pokażę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nawet nie śmiałabym tak pomyśleć.... a tak w ogóle to ja nie znam nawet takich słów:)))))
    pokazuj koniecznie - dopiero w niedzielę zerknę niestety. jak ja to przeżyję?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, chyba rzeczywiście przegapiłaś jeden wpis na moim blogu, z 4 maja. Po próbie wysiłkowej, która trwała 20 sekund mam podejrzenie zapalenie mięśnia sercowego. Na razie dostałam leki i mam kategoryczny nakaz nicnierobienia i niestresowania się, chwilowo trudne do wykonania z powodu przeprowadzki i licznych poważnych chorób w rodzinie, które wyskakują nagle jak z pudełka... Ech... Następna kontrola 18 maja.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

About me

Instagram

Translate

Obserwatorzy