jak to było z Laminarią

/
6 Comments

obiecałam i niniejszym słowa dotrzymuję: opiszę krok po kroku sposób, w jaki robiłam Laminarię.

zaczynamy:

  • bierzemy do ręki szydełko i włóczkę jakąś tam, najlepiej byle jaką i robimy krótki łańcuszek
  • mamy łańcuszek, więc bierzemy druty i włóczkę właściwą i na trzech oczkach łańcuszka, najwygodniej środkowych, nabieramy 3 oczka i mamy początek naszej robótki. łańcuszek będzie później spruty i odsłoni nam oczka, bardzo potrzebne i użyteczne – ta metoda została tu nazwana Crochet cast-on
  • przerabiamy 17 rzędów, po obu stronach robimy oczka brzegowe – ja zdejmuję pierwsze o. bez przerabiania. mamy trzy oczka na drucie i z dłuższego boku robótki dobieramy 7 oczek, prujemy łańcuszek i podnosimy “powstałe” oczka na drut. powinno być 13 oczek
  • objaśnienia oznaczeń: k – o.prawe, k3tog – 3 oczka przerobione razem na prawo, sssks2kp- zsunąć 2 oczka jak do przerobienia k2 tog, przerobić oczko,przeciągnąć przerobione przez zdjęte - jak tutaj ,sk2p – zsunąć 1 o jak do przerobienia na prawo, k2tog, przeciągnąć przerobione przez zdjęte o .- tak jak tutaj,1-into-3 star: [K1 tbl, yo, k1 tbl] – czyli tak – z jednego oczka robimy 3 - przerabiamy nie zdejmując 1 oczko prawe przekręcone, narzut, 1 oczko prawe przekręcone, 3-into-3 star: 3 oczka razem bez zdejmowania, narzut, 1 oczko prawe – mamy 3 nowe oczka w miejsce 3 starych, 3-into-2 star: k3 tog bez zdejmowania, oczko lewe – mamy dwa zamiast trzech, 3-into-9 star: k3 tog jak poprzednio, narzut, o.prawe – powtarzać, aż będzie 9 “nowych” oczek, 2-into-9 star – podobnie jak 3-into-9 star ale zamiast k3 tog, mamy k2 tog – zsunąć 3 oczka jak do przerobienia na prawo na prawy drut,wkłuć lewy drut od przody i przerobić na prawo,
  • teraz zaczyna się już poważna praca: sl (zsuń oczko bez przerabiania= o. brzegowe), k2 – przerobić pierwszy rząd Set-up chart, umieść marker, oczko prawe przekręcone (to jest środek chusty - to oczko zawsze przerabiamy jako przekręcone na “prawej” stronie robótki, a na lewo po “lewej), powtarzamy pierwszy rząd Set-up chart. trzy oczka z każdej strony tworzą border robiony wzorem francuskim
  • przerobić 2-6 rz. set-up chart – mamy 37 oczek
  • przerobić 1- 8 rz. Star chart 6 razy -229 oczek
  • przerobić 1-16 Transition Chart. 225 oczek
  • przerobić 1-8 rz. Blossom Chart . powtórzyć 8 razy - mamy 417 oczek. i 17 motywów na każdej połowie chusty.
  • przerobić 1-16 rz. edging chart1 – 497
  • przerobić 1-12 rz. Edging Chart 2. 629 oczek
  • kończymy robótkę – dołączamy drugą nić, będziemy przerabiać dwiema – 2 lewe, następnie przerabiamy je razem na lewo, o. lewe i znowu przerabiamy je na lrazem na lewo
  • wciągamy nitki,blokujemy tak, żeby powstały “ząbki” – widać to dobrze na zdjęciu
  • i to już koniec

mam nadzieję, że udało mi się przetłumaczyć prawidłowo – starałam się, ale ponieważ jestem a) leworęczna, b) roztrzepana, nie wykluczam możliwości pojawienia się błędów – i na dokładkę jeszcze przerabiam oczka po heretycku!

pozdrawiam



You may also like

6 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za opis:) Nie ma wyjścia zabieram się za kolejna chustę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam . Niestety nie posiadam zadnych zdjec alpak ponieważ nigdy nie interesowały mnie te zwierzęta.Co do chusty , to na pewno wiele osób się cieszy z tego opisu , niestety dla mnie to nadal czarna magia zwłaszcza skróty których za ch.....nie potrafie pojąc. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. to normalnie jakis elficki język ;),ale robótki są prześliczne ,gratuluję talentu ...
    www.szafirowespojrzenie@blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. a może podpowiesz co to set-up chart , bo kurcze próbuje jakoś "przeczytac" ten opis

    OdpowiedzUsuń
  5. Mika - ja widzisz w opisie, są tam rózniste schematy. każdy z nich jest podpisany. szukasz więc schematu podpisanego set-up chart i masz tam wszystko rozpisane, co i jak należy dłubać. nad schematem jest legenda:)
    mam nadzieję, że pomogłam:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O, a ja właśnie wczoraj zaczęłam chustę bez tego "specyficznego" jak dla mnie nabierania oczek. I robię po swojemu. Przy następnej będę pamiętała, gdzie mogę przeczytać klarowną instrukcję.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

About me

Instagram

Translate

Obserwatorzy