domowe sposoby na upał

/
9 Comments
jak w tytule:

czerwiec 066

Jej Szlachetna Wysokość Dobrodziejka Strudzonych- Kawa Mrożona:) moja ukochana…
sposobem domowym, bez specjalistycznego  sprzętu robimy ją tak:
bierzemy sobie słoik, ja biorę taki o  pojemności  jednego litra, i  wlewamy do niego  napar z kawy rozpuszczalnej, (lekko ostudzony, jeśli ktoś ma cierpliwość) – tak mniej więcej do 1/3 wysokości. słodzimy cukrem albo słodzikiem, albo wcale.   dopełniamy zimnym mleczkiem ,ale nie do końca. zakręcamy słoik i  porządnie  potrząsamy (w tym czasie dobrze jest  przypomnieć sobie  ostatnią sytuację, w której byłyśmy, mówiąc oględnie – zdenerwowane. wtedy lepiej się trzącha i funkcja terapeutyczna też jakaś jest))
a potem to już   tylko   napełniamy szklaneczkę z kostkami lodu…
i…
 
czerwiec 094

uważamy, żeby się zanadto nie rozpędzić i  do Wisły nie dokopać;)
kofeinowa jazda sprzyja również  drutowaniu. dla ochłody  February Lady Sweater :)) jakże mogloby być   inaczej?
 
czerwiec 119 
dziergany na leniucha, od góry.
pozdrawiam


You may also like

9 komentarzy:

  1. Mrożona kawa to najlepszy wybór teraz, dzięki za pomysł za słoikiem! February Lady- bardzo ładny kolor! Z jakiej włóczki powstaje? Dla siebie robisz? nie ma jak klasyk:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. moja kawa mrozona jest parzona wieczorem poslodzona jak kto lubi i wstawiona do lodowki .Porzadnie schlodzony napitek przed spozyciem uzupelniam lodem i jest wtey taka jak lubie .Ta metoda powstała w celu spowolnienia rozpuszczania się lodu w kawie :)Nie musze ich wrzucac duzo i wtedy kawa jest kawowa a nie wodowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawa mrożona według Twojego pomysłu brzmi smakowicie, z tym, że ja kawy nie pijam ;-) A co do dziergania, to ja też jestem fanką "na leniucha". Jakoś zszywanie nie bawi mnie za bardzo :-) Pozdrawiam w upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja kawę wolę gorącą, nawet w lato o)
    Ale jak to się mówi
    " dobra kawa nigdy nie jest zła" :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. A mozna jeszcze prosciej. Do sloika wlewamy wode, wsypujemy kawe rozpuszczalna (tudziez cukier), kostki lodu i to ladnie potrzasamy. Mleko mozna dodac na koncu, robi sie z tego prawdziwe Frappe! Pomysl od wspolstudentow - Grekow. Wyprobowany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cu@5- pomysł na słoik narodził się jak zwykle z głębokiej potrzeby i braku shakera. muszę przyznać,ze spisuje się nieźle
    February Lady mam zamiar zatrzymać dla siebie, dłubię go z Cotton fleece (Brown Sheep) 80% bawełny i 20 wełny. dorwałam na wyprzedazy i traktuję jak trofeum. bo mialam problemy ze znalezieniem grubszej włoczki bawełnianej lub bawełno-podobnej:)

    3nereida: masz rację Przezorna Kobieto:))tak sobie teraz pomyślałam ,że można byłoby nawet zrobić specjalny lód do takiej kawy: z naparu kawowego. byłaby podwójna korzyść:ochłoda i brak rozwadniania...

    Gazela _ ja też kiedyś nie piłam, ale kiedy zaczęłam ,to przepadłam na amen. a tak przyrządzona smakuje jak cukierek kopiko.

    casada- o, nie jest zła.. w ciągu ostatnich dni to znaczący składnik moich płynów ustrojowych:) niedługo wyrosną mi listki i zmienię się w drzewko kawowe ...

    pimposhka - zaraz wypróbuję, może nawet z okazji rozpoczętego prawie zapiątku doleję jakiegoś składnika tylko dla dorosłych? to byłaby już prawie rozpusta:)
    a może masz jeszcze inne pomysły od uroczych współstudentów? niech żyje współpraca między narodami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mrożona kawa jakoś mi nie smakowała do tej pory bo przepisy były z kawą rozpuszczalną której nie pijam.
    A Twój przepis i sposób jest super !
    p.s.
    Czy dostałaś mojego maila ? Pudełeczko skończone i wszytko czeka na wysyłkę a ja nie mam adresu ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj! Znalazłam Cię będąc właściwie już zrozpaczoną. Od jakiegoś czasu próbuję zrobić chustę. Znalazłam blog, na którym wyjaśniono jak prosto ją zrobić. Podstawy już mam, pierwsze próby za sobą też. Mam duży problem z wrabianiem wzoru, nie wiem jak to robić jednocześnie dodając oczka i się nie mylić. Wzór Echo Flower Shawl znalazłam wcześniej w wersji angielskiej, ale nie rozumiem schematów.Bardzo mi się podoba ten wzór, ale bez pomocy nie ruszę. Błagam, nie znam nikogo kto robi lepiej niż ja na drutach , nie ma mi kto pomóc.Oczywiście na drutach robię wiele tylko nie chusty. Pomożesz mi ? Proszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapomniałam dodać, że nie prowadzę bloga.Mój adres : renia.gdynia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

About me

Instagram

Translate

Obserwatorzy